Wednesday, July 1, 2009

THE WORLD IS CHANGING

Saya baru melihat satu video yang dikirimkan melalui e-mail oleh seorang kawan. MENARIK!!!Menurut kawan saya, video tersebut dihasilkan oleh para mubaligh kristian. Saya tidak tahu samada betul-betul video tersebut dihasilkan oleh mereka atau hanya propanganda pihak kristian, namun saya mengambil sudut positif daripada kandungannya. Video tersebut bertajuk THE WORLD IS CHANGING: menceritakan bahawa DUNIA ini akan dikuasai oleh orang ISLAM pada tahun 2050, dan bagi sesetengah negara Eropah seperti Perancis akan lebih awal penguasaannya seawal tahun 2017. Menariknya, pengusaan ini berlaku bukan melalui perang dan bukan juga melalui pengebom berani mati, TETAPI disebabkan oleh kegagalan orang-orang KRISTIAN EROPAH sendiri iaitu kegagalan melahirkan banyak anak berbanding dengan ORANG-ORANG ISLAM. Menurut video tersebut, kajian mendapati jika kadar fertiliti (kadar mendapatkan anak) sesebuah negara tidak mencapai 2.11 setahun, maka bangsa tersebut akan pupus, dan tidak dapat dibetulkan. Kajian pada tahun 2007, negara Eropah secara keseluruhannya kadar fertiliti adalah 1.38 sahaja. Bagi mencapai kembali kewujudan sesuatu bangsa itu ia akan mengambil masa selama 80-100 TAHUN untuk kembali ke asal........MEMANG MENARIK...

Selepas menonton video tersebut, membuatkan saya terfikir dan menginsafi diri...SEMUA YANG BERLAKU ADALAH DALAM PERANCANGAN ALLAH S.W.T JUA. DIALAH YANG MAHA BERKUASA. Kita manusia hanyalah makhluk yang lemah dan tidak berupaya. Sepertimana yang kita semua sebagai umat ISLAM percaya dan dijanjikan melalui hadis RASULULLAH s.a.w, bahawa pada suatu hari nanti, ISLAM akan kembali gemilang di DUNIA ini dengan kedatangan Imam Mahdi dan kemudiannya Nabi Isa a.s. Itulah yang kita paling tunggu-tunggu.

Teringat perbualan saya dengan seorang cina di sebuah kedai sewaktu ingin membuat awning di hadapan rumah kami..."Wah... you dah ada dua anak yer, satu lelaki dan satu perempuan, dah cukup lor" ...."Saya mahu tambah lagi 2"jawab saya sambil tersenyum."Memang betul, orang Melayu suka anak ramai"tambahnya. Tetapi saya tidak dapat nafikan bahawa pada zaman moden ini tidak ramai yang suka ada anak yang ramai. Kita fikir macamana untuk dapatkan duit yang cukup bagi membesarkan anak dan untuk pelajaran mereka. Pemikiran kita tidak lagi seperti ibubapa kita di zaman dahulu; Setiap anak yang dilahirkan telah ada rezeki yang ditetapkan oleh ALLAH. Jadi selepas melihat video ini, jadi fikir-fikirkanlah kembali. Jika fertility rate kita makin berkurang dan tidak mencapai sekurang-kurangnya 3 anak setiap keluarga, mungkin bangsa kita juga akan tergolong dalam bangsa yang akan PUPUS juga pada suatu hari nanti, fikir-fikirkanlah....

Itu sahaja buat kali ini...

Semoga jumpa lagi.

Insya-Allah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...