Monday, July 4, 2011

Bakal penulis berjaya?

Alhamdulillah, 3 hasil karya saya diterbitkan di website iluvislam.com...:)

Ini 3 artikel yang terpilih dan telah diterbitkan di website iluvislam...

http://www.iluvislam.com/tazkirah/nasihat/2865-mata-kasar-mata-nafsu-mata-iman.html

http://www.iluvislam.com/gaya-hidup/kesihatan/2892-anak-anda-demam-jangan-panik.html

http://www.iluvislam.com/tazkirah/nasihat/2903-bunuh-diri.html

Insya-Allah saya akan terus menulis dengan tujuan dakwah dan supaya orang lain akan mendapat manfaat daripada apa yang ditulis. Bukan populariti yang dikejar, saya hanya mengharapkan agar ilmu-ilmu bermanafaat yang disampaikan hasil penulisan saya dapat dijadikan salah satu amalan yang dapat menerangkan kubur saya di alam barzakh. AMIN...

Saya mengambil gaya penulisan Dr.Aidh Al-Qarni dan juga John C.Maxwell sebagai idola gaya penulisan saya. Semoga Allah terus membantu saya untuk menghasilkan penulisan-penulisan yang bermanafaat.

Tokoh-tokoh islam di masa lampau juga banyak menghabiskan masa mereka dengan menulis ilmu yang bermanafaat.

Seorang tokoh Islam di zaman lampau, Imam Abu Faroj Abdurrahman bin Ali bin Muhammad bin Al-Jauzi berkata "Dengan tanganku ini, aku telah menulis sebanyak 2,000 jilid buku, menjadikan 100,000 orang bertaubat dan mengislamkan 20,000 orang Yahudi dan Nasrani". Begitulah hebatnya ulamak-ulamak di zaman lampau.

Semoga langkah-langkah yang positif ini juga bakal diikuti oleh kita semua...Insya-Allah.

Wallahua'lam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...