Wednesday, July 21, 2010

Lagi promosi KasihBuku.com



Website http://www.kasihbuku.com/ merupakan satu inisiatif yang dijalankan oleh saya dan suami saya. Kami memilih untuk memulakan perniagaan bagi mengikut jejak langkah idola kami, Rasulullah yang dikasihi Nabi Muhammad s.a.w. .Baginda sendiri pernah menjadi peniaga dan terdapat hadis yang pernah disabdakan mengenai perniagaan iaitu 9/10 punca rezeki adalah daripada perniagaan. Jadi berbekalkan semangat daripada hadis Rasulullah s.a.w yang tercinta, kami mengambil langkah memulakan perniagaan buku melalui website kami iaitu http://www.kasihbuku.com/.

Mungkin ada yang bertanya kenapa memilih perniagaan buku dan bukan perniagaan-perniagaan yang lain? Jawapannya adalah kerana ayat pertama yang diturunkan oleh Allah s.w.t sendiri adalah Iqra’ bermaksud Bacalah. Ini menunjukkan peri pentingnya aspek pembacaan dan ilmu di sisi agama Islam. Di samping itu terdapat banyak hadis-hadis yang disabdakan oleh Rasulullah s.a.w sendiri mengenai kepentingan ilmu. Antara hadis yang berkaitan dengan ilmu adalah “Jika kamu ingin mendapatkan dunia, dengan ilmu, jika kamu ingin mendapatkan akhirat, dengan ilmu, jika kamu ingin mendapat kedua-duanya juga dengan ilmu”. Memang sesiapa pun tidak akan dapat nafikan, dengan ilmu seorang miskin boleh merubah hidupnya daripada miskin kepada hidup yang lebih sempurna. Ilmu juga dapat memisahkan di antara manusia yang jahil dengan orang yang berilmu. Orang-orang jahil mudah ditipu oleh manusia-manusia yang jahat yang menggunakan kejahilan si jahil. Namun dengan ilmu, kita tidak akan mudah ditipu oleh manusia yang tidak bertanggungjawab. Harta yang banyak jika digunakan tanpa ilmu akan habis tanpa sebarang kebaikan namun ilmu akan bermanafaat kepada sesiapa sahaja selagi mana ianya disebarkan. Orang yang berilmu kebiasaannya di pandang tinggi oleh masyarakat berbanding mereka yang jahil.

Tabiat suka kepada ilmu, suka membaca harus dipupuk sejak kecil. Oleh itu, kami memilih untuk menjual buku-buku kanak-kanak supaya dapat menggalakkan ibu bapa membeli buku-buku untuk anak-anak mereka supaya membaca menjadi tabiat mereka sedari kecil. Bila sifat suka membaca sudah dipupuk, maka mudahkan anak-anak ini membesar dengan sifat suka membaca dan menjadi seorang yang berilmu. Seperti kata pepatah jika hendak melentur buluh biarlah dari rebungnya. Oleh itu, buku-buku yang dijual di Kasihbuku.com adalah buku-buku yang berkualiti dan menarik agar kanak-kanak suka dan gembira memiliki buku tersebut.

Sebagai ibubapa juga kita perlu melengkapkan diri kita dengan ilmu untuk mendidik anak-anak. Tiada perkara di dalam dunia boleh kita dapat secara spontan sebagaimana sabda Rasulullah jika hendak mendapatkan dunia dan akhirat mestilah dengan ilmu. Jadi Kasihbuku.com sekali lagi mengambil pendekatan menjual buku-buku agama melalui website kami supaya semua ibubapa yang berada di luar sana menjadi ibubapa yang berilmu dan dapat mendidik anak-anak generasi akan datang menjadi generasi yang hebat.

Sebagai menghargai sokongan anda kepada Kasihbuku.com, kami menawarkan harga buku-buku yang semestinya lebih rendah dari harga pasaran. Kos penghantaran juga PERCUMA bagi pembelian RM100 ke atas dan diskaun bagi pembelian-pembelian tertentu (seperti tertulis di laman hadapan). Semoga anda semua akan berpuas hati dan seronok membeli buku di Kasihbuku.com.

Niat kami bukanlah semata-mata ingin mencari keuntungan tetapi yang paling penting anda minat membaca perkara-perkara yang baik, dapat menyuburkan tabiat membaca kepada anak-anak anda sedari kecil. Kami juga ingin mengubah persepsi jika membeli buku bernilai RM20 sudah berasa mahal namun jika membeli pakaian atau makan di restoran sejumlah RM20 terasa begitu kecil nilainya. Kami berharap melalui Kasihbuku.com, ilmu itu lebih dicintai dan lebih dihargai. Jika perkara-perkara seperti tersebut dapat dicapai, ianya akan memberi kepuasan yang lebih bermakna kepada kami di kasihbuku.com. Semoga anda akan terus menyokong kami di Kasihbuku.com.

Antara buku-buku best di http://www.kasihbuku.com/

1) Untukmu Wanita yang ditulis oleh Ustaz Zaharuddin hanya RM 19.00 (harga asal:Rm21)
Buku ini sesuai dimiliki oleh semua wanita yang boleh dijadikan panduan kepada wanita mengenai masalah aurat, tanggungjawab wanita sebagai anak, isteri dan juga ibu dalam mendidik anak-anak

2)Langit Ilahi oleh Hilal Asyraf hanya RM 19.00 (harga asal 21)
3)Aku terima nikahnya oleh Ustaz Hasrizal hanya RM 19.00 (harga asal RM 20.90)
4) Bercinta Sampai ke Syurga oleh Ustaz Hasrizal hanya RM 22.50 (Harga asal RM 25.00)
5) Murabbi Cinta oleh Ustaz Hasrizal hanya RM 22.50 (Harga asal RM25.00)
6)365 Tips Sihat Gaya Rasulullah hanya RM 10.00
7) Dashsyatnya doa ibu hanya RM 13.00
8) Biografi Muhammad bin Abdullah hanya RM 29.00 (harga asal RM 35.00)

Banyak lagi buku-buku yang menarik menanti anda di http://www.kasihbuku.com/

Semoga kawan-kawan sudi berkunjung ke website saya dan membeli-belah buku-buku agama dan juga kanak-kanak dan buku baby di KasihBuku.com.


Sekian, terima kasih.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...