Sunday, August 21, 2011

Email saya diserang oleh Israel???

Assalamualaikum sahabat-sahabat semua...Salam Ramadhan Kareem

Bila saya masuk office hari ini, macam biasa bukak email saya. Ada red alert, amaran daripada Google menyatakan email saya telah ditembusi oleh pihak Israel dan terdapat 3 email yang pelik yang saya terima bukan daripada saya tapi tertulis daripada saya untuk 34 orang penerima yang semuanya bukan kawan-kawan saya, semuanya nama orang putih....Email itu takde tulis apa2 cuma ada abjad yang tiada makna seperti rrrrrrrrrrrrrrrbbbbbbbbbbbb. Jadi atas nasihat Google, jika email tersebut bukan dari saya, Google menasihatkan saya menukar password saya kerana besar kemungkinan seseorang telah menceroboh email saya. Menakutkan...Kenapa orang Israel ini hendak menceroboh email saya??? Saya ini bukanlah siapa-siapa pun. Cuma saya ada berdakwah melalui email dan blog kepada kawan-kawan saya sahaja...mmmm...Ada kawan-kawan yang ada pengalaman macam saya tak???Masih lagi keliru....

2 comments:

Anonymous said...

uikkss.. sounds fishy! sblum ni wordpress ada hntar email yg suruh nshwa tukar password.. so wht i did was tukar password via website rasminya... not thru link from the emails.. tk sure berkaitan atau tidak dgn masalah ibuaiman ni.. harap nothing serious, eh.. insyaAllah..

ibuaiman said...

ohhh...Nashwa pun ada experience yg quiet similar ye...yup, saya pun tukar password thru google...email yg pelik tu takde suruh saya tukar password, cuma red alert tu dari google sendiri...hrp2 takde apa2...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...