Wednesday, March 10, 2010

Cerita pasal gigi sakit dan doktor gigi

Semalam saya ke dua klinik gigi yang berlainan dalam masa sehari…huhu

Sekali pergi tampal gigi saya (klinik panel).

Kedua, bawa Aiman pergi cabut gigi susu Aiman yang sudah goyang dan mebuatkan Aiman tidak dapat makan nasi dengan baik sebab sakit…huhu…sebab Aiman balik sekolah dan sampai ke rumah dalam jam 7.15 dan klinik panel sudah tutup jam 7.30 malam, terpaksa bawa Aiman ke klinik lain. Kesian untuk tangguhkan kerana esok Aiman belum habis exam, takut-takut sakit giginya mengganggu Aiman untuk menjawab soalan dengan baik.
Bila tiba di klinik gigi dalam jam 8.30 malam, saya dimaklumkan oleh kakitangan bertugas, mereka sudah mahu menutup klinik. Saya memujuk mereka untuk mencabut sebentar gigi Aiman. Alhamdulillah, mereka bersetuju. Doktor yang bertugas adalah doktor locum. Doktor tuan punya klinik hanya bertugas sehingga jam 6.00 petang sahaja.

Dalam keadaan cepat-cepat, saya uruskan urusan pendaftaran dan ayah Aiman menemani Aiman untuk masuk ke bilik rawatan.

Apabila siap mendaftar, saya menjenguk bilik rawatan sambil mendukung Aqilah.

Jika semasa mencabut gigi kali pertama dahulu (ini kali kedua gigi susu goyang), klinik panel hanya menyembur ubat kebas, kali ini doktor bertugas mencucuk ubat pelali setempat tersebut.

Seperti biasa, Alhamdulillah Aiman memang kuat dan tidak menangis apabila dicucuk (suami menyatakan macam dia masa kecil dulu-dulu tidak pernah sekali menangis jika dicucuk walaupun sakit).

Doktor : Sakit tak cucuk

Aiman : Sakit

Doktor : Bagus, tahan ye, tak nangis. Kenapa gigi atas ni hitam?(satu gigi atas Aiman hitam sejak Aiman umur 3 tahun lagi)

Aiman : Sebab makan gula-gula

Doktor : **Tak malu ke gigi hitam. Tengok gigi orang lain putih aje. Gosok gigi ke tak?

Aiman : Gosok

**Saya tidak berkenan cara pendekatan doktor ini guna ayat macam ini. Tidakkah kata-kata ini akan melukakan hati kanak-kanak dan juga ibubapa juga. Sepatutnya ayat yang lebih positif harus digunakan. Lagipun hanya satu gigi sahaja yang rosak, gigi lain tidak, masih putih dan cantik. Atau saya yang terlebih emo…

Dan Alhamdulillah, dengan sekali tarik sahaja, gigi Aiman sudah tercabut dan darah berhenti keluar dalam masa lebih kurang 15 minit (bila samapi di rumah, darah sudah berhenti)….Alhamdulillah….

1 comment:

Amisha said...

BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

Nama saya Amisha dari bogor di Indonesia, saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah fancy loan company. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa agunan.

Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...