Wednesday, June 17, 2009

keputusan report card Aiman

Pgi-pagi lagi saya dan suami sudah keluar rumah. Seperti perancangan, hari ini kami ke sekolah Aiman untuk ambil report booknya. Kami ibubapa yang pertama sampai rupanya bagi pelajar enam tahun. Memang itu yang kami harapkan kerana suami perlu masuk ke pejabat paling lewat jam 10 pagi. Keputusan exam Aiman:

Bahasa Melayu - 100%
English - 97%
Sains - 91%
Matematik - 72%
Jumlah 3A, 1B...

Matematik tidak dapat markah tinggi kerana Aiman keliru tanda + dan -, jadi semua soalan +, dia jawab -. Saya rasa tahu kenapa Aiman keliru. Ini kerana di samping belajar matematik biasa, dia juga belajar mental arithmatik (Sempoa). dalam pelajaran sempoa bagi kaedah tambah, tiada simbol digunakan. Simbol hanya digunakan bila operasi tolak -.

Bagi saya, saya puas hati dengan keputusan anak saya Aiman sebagai permulaan...Tahniah Aiman... Saya doakan exam akhir tahun nanti Aiman akan dapat score lebih baik...Insya-Allah


Semoga jumpa lagi.

Insya-Allah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...