Monday, June 6, 2011

Travelog Umrah bersama anak -Bab 3: Perniagaan buku agama secara online

Pada tahun 2010, saya dan suami memulakan perniagaan buku online secara kecil-kecilan sebagai menyambung minat kami membaca buku. Antara buku yang saya suka ialah Buku Biografi Muhammad bin Abdullah keluaran PTS dan buku Imam As-Syafie. Membaca buku-buku ini membuahkan rindu yang membuak-buak kepada Rasulullah s.a.w. Rindu kepada orang yang tidak pernah bertemu. Ianya sesuatu perasaan rindu yang amat ajaib. Hinggakan jika terbaca buku cerita kanak-kanak (yang dibaca oleh Aiman) mengenai kebaikan hati Rasulullah kepada kanak-kanak, kepada para sahabat, tutur kata Rasulullah, akhlak Rasulullah amat membuatkan hati ini tersentuh dan boleh membuat diri saya sebak dan menangis. Jika terdengar nasyid berkenaan Rasulullah juga boleh membuatkan saya menangis. Sejak menjual buku-buku agama secara online juga, makin banyak buku-buku agama yang dibaca oleh suami saya. Alhamdulillah, banyak perubahan ke arah kebaikan saya lihat berlaku pada diri suami saya. Jika sebelum ini, sembahyang berjemaah di surau kadang pergi dan kadang tidak, sekarang Alhamdulillah waktu Maghrib dan Isyak memang wajib pergi. Jika pada hari minggu kesemua 5 waktu sembahyang suami akan berjemaah ke surau. Melihat perubahan ini, saya menyatakan kembali hasrat untuk menunaikan umrah. Alhamdulillah kali ini suami bersetuju. Itulah kuasa Allah Taala. Hanya Dia Yang Maha Berkuasa dan dapat membolak-balik hati manusia. Suami juga tidak lupa mengajak kedua ibu bapa mertua saya untuk turut serta namun pelawaan ini di tolak atas sebab kesihatan juga.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...